9000170867 |
Reptes en la gestió de l'aula FPB.qCampus#FP |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Programes de formació i inserció |
|
|
|
8/2/2021 - 30/4/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional
|
| |
|
Entorn odissea xtec. |
| |
Tipus activitat |
RGES Reptes en la gestió de l'aula FPB.qCampus#FP
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs adreçat al professorat de FPB, que pretén treballar les competències sòcio-emocionals que permeten una millora de la convivència dins el centre educatiu, millor clima, un vincle més fort de l’alumnat envers el centre i un compromís amb els aprenentatges.
La formació consta de 5 connexions en directe els dies 11/02 (de 17.30 a 18.30h), 04/03, 18/03, 08/04, 22/04, de 17.00 a 19.00h.
|
| |
Objectius |
-Generar un espai de trobada per a docents FPB.
- Compartir experiències de tutoria i aportar eines de gestió d’aula.
- Prendre consciència de la importància de desenvolupar les competències emocionals. (Consciència, regulació, autonomia emocional, habilitats socio-emocionals i habilitats de vida).
- Reflexionar sobre la importància de generar espais amables que facilitin la cohesió del grup i el coneixement.
- Reflexionar sobre les necessitats de l’equip i cercar formes de gestió d’aquestes necessitats.
- Conèixer i practicar estratègies de regulació emocional.
- Aprofundir en el concepte de resiliència.
- Descobrir la gestió dels conflictes des de les pràctiques restauratives.
- Conèixer les claus del coaching educatiu per a fer un bon acompanyament de l’alumnat.
|
| |
Continguts |
1. Competències emocionals:
● Clima emocional.
● Contagi emocional.
● Cosnciència emocional
● Regulació emocional:
○ Estratègies cognitives, socials i corporals.
● La resiliència.
2. Gestió de conflictes i mediació: La dimensió interpersonal.
● Empatia. Legitimació d’emocions per a poder entendre’ns
millor.
● La Comunicació no violenta.
● L’escolta activa i l’Assertivitat.
● Gestió positiva dels conflictes. Com afrontar els conflictes des
d’una visió positiva i des de l'empoderament grupal.
● Enfocament restauratiu global per a la gestió de conflictes i la
millora del clima grupal. Principis.
3. Coaching educatiu i motivació:
● La conversa
● La definició d’objectius
● Pla d’acció i millora per fidelitzar l’alumnat i reduir
l’abandonament escolar.
|
| |
Observacions |
Curs virtual en entorn odissea i connexions en directe.
|
| |
Formador/a |
Rosa Miralles i Francesc Sedó
|
| |
Avaluació |
-Aprofitament en les tasques diàries i l'assistència ajustada al mínim exigible per normativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Per certificar es demanar un mínim del 80% d'aprofitament del curs, amb l'assistència al número mínim de videoconferències i tasques marcades per als formadors.
- Respondre l'enquesta de satisfacció del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Curs adreçat a professorat FPB.
|
| |
E-mail |
pfi@xtec.cat
|
| |
|
|